Bc. Klára Odehnalová

Bachelor's thesis

Interní marketing z pohledu psychologie

Internal marketing from the perspective of psychology
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá prožíváním stresu v zaměstnání. Teoretická část se věnuje internímu marketingu, typologiemi osobností na základě Jungovy a posléze i MBTI typologie a je zakončena důvody a redukcí stresu v zaměstnání. Praktická část je koncipována kvalitativním výzkumem, který na základě MBTI dotazníku a posléze pomocí polo strukturovaného dotazníků zjišťuje míru a příčiny prožívaného …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with experiencing stress at work. The theoretical part is devoted to internal marketing, personality typologies based on Jung's and later also MBTI typology and is concluded by reasons and reduction of stress in employment. The practical part is conceived by qualitative research, which on the basis of MBTI questionnaire and then using semi-structured questionnaires to determine …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 7. 2020
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní