Segmentace zákazníků shlukovou analýzou pro marketingové účely – Marek Vocílka
Marek Vocílka
Bachelor's thesis
Segmentace zákazníků shlukovou analýzou pro marketingové účely
Customer segmentation by cluster analysis for marketing purposes
Abstract:
Hlavní motivací volby tohoto tématu byl problém společnosti s cílenými komunikacemi na základě citlivosti zákazníka na slevu. Neexistoval žádný analytický postup při segmentaci zákazníků, a proto v některých případech docházelo k oslovení zákazníků, pro které nabídka nebyla relevantní, což způsobovalo problémy a nepřinášelo pozitivní zkušenosti zákazníka s firmou. Cílem práce je rozdělení zákazníků …moreAbstract:
The main motivation for the choice of this topic was the problem of targeted communications based on sensibility of customers to discounts. There was no analytical approach to customer segmentation and in some cases, customers were contacted with the offer that was not relevant for them, causing problems and not bringing positive customer experience. The main objective of the thesis is to divide customers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 12. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76794
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2019
- Supervisor: Ondřej Sokol
- Reader: Vladimír Holý
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76794
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Kvantitativní metody v ekonomice / Matematické metody v ekonomii
Theses on a related topic
-
Hierarchical cluster analysis of categorical data
Zdeněk Šulc -
Bio-Inspired Prototype-Based Models and Applied Gompertzian Dynamics in Cluster Analysis
Lukáš Pastorek -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Petr Strnad -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Nadezhda Axyonova -
Segmentace zákazníků e-shopu www.tiktakhodinky.cz
Gelatková Gelatková -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Petra Urbaníková -
Semantic segmentation of histopathology images
Tomáš Jelínek -
Diffusion-Based Image Segmentation Methods
Jan Gaura