Lucie Karlíková

Bachelor's thesis

Preference značky v rámci nákupního rozhodování u generace Z

Influence of Brand Name on Consumer Decision Making of the Generation Z
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá nákupním chováním u generace Z. Cílem této práce je analyzovat, jak mladí lidé ve věku 15-24 let vnímají značku Starbucks a jakou roli hraje cena při nákupním procesu. Tato práce si dává za cíl také zjistit, zda tuto značku považují za exkluzivní a jaké faktory ovlivňují nejvíce nákupní proces. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, jako jsou generace Z, značka a její …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with consumers' decision making of the generation Z. The aim of the thesis is to analyse the attitude of the Gen Z towards the Starbucks brand. The thesis aims to explore if the Gen Z consider the brand to be exclusive as well as to identify the major factors influencing the consumers' decision making. The theoretical part defines the concepts such as Generation Z, brand …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 8. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Josef Kocourek, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Karlíková, Lucie. Preference značky v rámci nákupního rozhodování u generace Z. Zlín, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe