Helena Miškovská

Bachelor's thesis

Ne/spravedlnost dnešního základního školství

(un)fairness of contemporary education system
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na dnešní základní školství z pohledu definování spravedlivého přístupu ke vzdělání. V teoretické části se zabývá pojmy spravedlnost, rámcový vzdělávací program, systém základních škol, inkluze, učitel, hodnocení. V empirické části je proveden kvalitativní výzkum formou rozhovoru zaměřený na názory rodičů na současnou základní školu.
Abstract:
Tha bachelor´s thesis deals with contemporary primary education from the point of view of defining a just approach to education. In the theoretical part it looks into terms such as justice, educational program framework, primary schools system, inclusion, teacher, evaluation. In the empirical part a quality survey in the form of interview is done focusing on the opinions of parents concerning contemporary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Accessible from:: 30. 4. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Monika Tannenbergerová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Miškovská, Helena. Ne/spravedlnost dnešního základního školství. Brno, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe