Specifické poruchy učení se zaměřením na studenty gymnázia – Mgr. Helena Vetešníková
Mgr. Helena Vetešníková
Bachelor's thesis
Specifické poruchy učení se zaměřením na studenty gymnázia
Specific Learning Disabilities with the Focus on Grammar School Students
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u žáků studujících na gymnáziu. Práce je členěna na dvě části, teoretickou a empirickou. První kapitola je věnována specifickým poruchám obecně, zejména dyslexii, dysgrafii, dyskalkulii a dysortografii. Další kapitoly jsou zaměřeny na diagnostikou a reedukací těchto poruch a na následnou péči o žáky. V empirické části se zabývám prezentací …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on specific learning disabilities of grammar school students. The thesis is divided into two parts – the theoretical and the empirical one. The first chapter concentrates on specific learning disabilities in general - on dyslexia, dysgraphia, dyscalculia and dysortographia in particular. The following chapters deal with diagnosis and reeducation of these disorders and subsequent …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l6j59/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová