Bc. Nikola Najmanová

Master's thesis

Role marketingového výzkumu v plánování a realizaci marketingové komunikace

The task of marketing research in planning and realization of marketing communication
Abstract:
Marketingový výzkum je důležitou součástí marketingového rozhodování. Poskytuje informace, které by jinak marketingový manažeři nezískali. Je mnoho druhů výzkumu, stejně jako je mnoho druhů otázek na které můžeme získat odpověď pomocí výzkumu. Ve své práci porovnávám výsledky výzkumů za 4 roky a marketingová rozhodnutí provedená na jejich základě. Každé rozhodnutí se odráží ve výsledcích výzkumu v …more
Abstract:
Marketing research is very important for marketing decision making. It allows marketing managers to gather information, which would be otherwise very difficult to acquire. There are many kinds of research as well as a many kinds of questions which can be answered throught market research. In my thesis I am comparing results of marketing research performed in previous 4 years and the marketing decisions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Reader: Ing. Miloslav Šašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic

All theses