Vnímání Evropské unie v České republice: Veřejné mínění, image a branding – Mgr. Michaela Nováková
Mgr. Michaela Nováková
Master's thesis
Vnímání Evropské unie v České republice: Veřejné mínění, image a branding
Perception of the European Union in the Czech Republic: Public opion, image and branding
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vnímáním Evropské unie z pohledu českých občanů. Vzhledem k desetiletému výročí vstupu České republiky do tohoto společenství států poskytuje retrospektivní pohled na vývoj od roku 2004 a analyzuje podrobněji současný stav. Zabývá se image v nejobecnější rovině, představuje 5-dimenzionální model a zkoumá asociace, které si lidé s EU pojí. Zaměřuje se nejen na české představy …moreAbstract:
The thesis deals with Czech citizens’ perception of the European Union. It provides a retrospective evaluation of Czech 10-year membership in the EU, as well as an analysis of its current developments related to the Union. It deals with a general image of the EU, presents a 5-dimensional model and explores associations that may exist in the minds of the people. It focuses not only on the Czech perspective …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w34rh/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: doc. Andrew Lawrence Roberts, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVÁKOVÁ, Michaela. \textit{Vnímání Evropské unie v České republice: Veřejné mínění, image a branding}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2014. Available from: https://theses.cz/id/771xz9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Zahraniční politika ČR v kontextu výzkumů veřejného mínění
Andrea Ježová -
Metody průzkumu veřejného mínění: jejich výhody, limity a etický rozměr
Olha Olašyn -
Vliv výzkumů veřejného mínění a veřejného mínění na zahraniční politiku ČR
Jan Osička -
Vliv médií na utváření veřejného mínění
Vanesa Maurycová -
Projekt výzkumu veřejného mínění občanů Jablunkovska o tamější sociální práci
Veronika Ćmielová -
Adopce na dálku - projekt výzkumu veřejného mínění
Jaromír Fic -
Marketingová komunikační kampaň projektu Světluška a výzkum veřejného mínění
Petr Šobotník -
Rakouská zahraniční politika vůči České republice ve světle veřejného mínění a mediálního obrazu
Dana Karásková