Petra Novotná

Master's thesis

Instagramové profily krajů ČR jako prostředek marketingové komunikace v oblasti turismu

Instagram profiles of the regions of the Czech Republic use as an instrument of marketing communication in the sphere of the tourism
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na marketingovou komunikaci probíhající na sociální síti Instagram, a to u krajů České republiky, jejichž profily byly vytvořeny zejména za úče-lem podpory turismu v daném kraji. Pomocí obsahové analýzy bylo rozebráno 14 in-stagramových profilů krajů, jejich 261 Instagram Stories a 1 776 sdílených příspěvků, u kterých byla zaznamenána četnost daných proměnných. Cílem práce …more
Abstract:
The diploma thesis is focused on marketing communication on the social media - Instagram, in the regions of the Czech Republic, whose profiles were created mainly for the purpose of supporting tourism in the region. Using content analysis was parsed 14 instagram profiles of regions, their 261 Instagram Stories and 1,776 shared posts, for which the frequency of the given variables was recorded. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 8. 2021
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Martin Musil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/84618