Analýza chyb v diktátech žáků se specifickými poruchami učení – Bc. Irena Diatelová
Bc. Irena Diatelová
Master's thesis
Analýza chyb v diktátech žáků se specifickými poruchami učení
Students with learning disabilities and their mistakes in dictations
Abstract:
Cílem magisterské diplomové práce je analyzovat chyby v diktátech žáků se specifickými poruchami učení a určit charakteristické chyby vyskytující se napříč diktáty. Hlavním výstupem této práce je analýza 83 diktátů od žáků 5. tříd a 39 diktátů od žáků 1. až 6 ročníků a dále formalizovaný zápis chyb typických pro specifické poruchy učení. Tento formalizovaný zápis poté bude využit v online systému na …moreAbstract:
The aim of this master thesis is to analyse mistakes in dictations of pupils with specific learning difficulties and to determine typical mistakes appearing in dictations. The main output of this thesis is the analysis of 83 dictations from pupils from fifth grade and 39 dictations from pupils from first to sixth grade and also formalised record of mistakes typical for people with specific learning …moreKeywords
Diktáty specifické poruchy učení online systém pro procvičování diktátů analýza diktátů žáků se specifickými poruchami učení grafická a zvuková stránka češtiny Dictations specific learning difficulties online system for practising dictations analysis of dictations from pupils with specific learning difficulties graphical and acoustics aspect of Czech language
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tcvbq/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2016
- Supervisor: Mgr. Marek Grác, Ph.D.
- Reader: Mgr. Dana Hlaváčková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Czech Language with Orientation on Computational Linguistics
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Analýza chyb v diktátech žáků po absolvování 1. stupně ZŠ
Barbora Trifanová -
Možnosti vzdělávání a podpory žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy se zaměřením na vzdělávací obor dějepis
Monika Nováčková