Mgr. et Mgr. Lucie Veinertová

Master's thesis

Rozvoj fonologických schopností u dětí s narušenou komunikační schopností předškolního věku

The development of phonological skills in children with communicative disability of preschool age
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou rozvoje fonologických schopností dětí s narušenou komunikační schopností předškolního věku. Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. V teoretické části první kapitoly je popsán předškolní věk s větším zaměřením na rozvoj kognitivních procesů a řeči. Druhá kapitola vymezuje problematiku narušené komunikační schopnosti, zejména pak …more
Abstract:
The thesis analyses development of phonological abilities of preschool children with communication disorder. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part, the first chapter describes pre-school age with a greater focus on development of cognitive processes and speech. The second chapter defines the concept of communication disorders, especially specifically …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 5. 2017
  • Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta