Bc. Šárka Kolejková

Master's thesis

Marketingový výzkum jako opora strategického řízení kulturních institucí

Marketing research as support for strategic management of cultural institutions
Abstract:
Kulturní instituce v různých zemích světa v současnosti čelí podobným náročným podmínkám své existence. Vhodným způsobem, jak mohou tyto subjekty dosáhnout ekonomické stability, úspěšného rozvoje a smysluplné existence, je strategický styl řízení. Tento druh managementu vyžaduje pro své správné a efektivní fungování dostatek přesných a aktuálních informací. Ideálním nástrojem pro obstarávání těchto …more
Abstract:
Cultural institutions in different countries worldwide currently face similar challenging conditions of their existence. Appropriate way for these entities to achieve economic stability, successful development and meaningful existence, is an implementation of strategic management. This style of management requires for its proper and effective functioning enough accurate and updated information. Marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. Simona Juračková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta