Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti – Ing. Petr Žáček
Ing. Petr Žáček
Bachelor's thesis
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
The analysis of competition on the retail market in selected area
Abstract:
Tato bakalářská práce je vypracována na téma analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti. Cílem bakalářské práce je analyzovat konkurenci na maloobchodním trhu a na vybraném území a navrhnout taková opatření, která by mohla zlepšit současný stav a pozici obchodní jednotky na trhu. Jako zkoumaný subjekt byla zvolena maloobchodní jednotka hypermarket Kaufland v Českých Budějovicích, která …moreAbstract:
This bachelor thesis is developed on the topic the analysis of competition in the retail market in the chosen area. The aim of the bachelor thesis is to analyze the competition in the retail market in the chosen area and suggest measures which could improve the current situation and the position of the business units in the market. The retail unit hypermarket Kaufland which is located in the street …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2016
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/cywtw/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: Ing. Petra Martíšková, Ph.D.
- Reader: Ing. Josef Medek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽÁČEK, Petr. \textit{Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2016. Available from: https://theses.cz/id/8xlrhe/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova