Bc. Adéla Mrzílková

Master's thesis

Stereotypy jako efektivní nástroj marketingové komunikace

Stereotypes as an Effective Marketing Communication Tool
Abstract:
Diplomová práce s názvem "Stereotypy jako efektivní nástroj marketingové komunikace" se zabývá analýzou role stereotypů v reklamních kampaních a jejich vlivem na efektivnost marketingové komunikace. Práce vychází z předpokladu, že stereotypy, ač často vnímány negativně, mohou sloužit jako užitečný nástroj pro zjednodušení a zefektivnění předávání marketingových sdělení. Teoretická část práce poskytuje …more
Abstract:
The diploma thesis entitled "Stereotypes as an effective tool of marketing communication" deals with the analysis of the role of stereotypes in advertising campaigns and their influence on the effectiveness of marketing communication. The work is based on the assumption that stereotypes, although often perceived negatively, can serve as a useful tool for simplifying and making the transmission of marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní