Ing. Michal Dvořák

Bachelor's thesis

Prostředky využívané v reklamě k přilákání pozornosti spotřebitele u inzertních novin Annonce

Resources used in advertising to attract consumers' attention with advertising newspaper Annonce
Abstract:
Tato práce nás seznamuje s marketingovou komunikací, její historií a jejím dalším vývojem. V teoretické části popisuje vybrané nástroje marketingové komunikace, komunikační proces a to jakým způsobem je reklamní sdělení vnímáno zájemcem a jakých metod je možné využít k přilákání pozornosti potencionálního kupujícího. Tyto teoretické poznatky jsou v praktické části využity na konkrétní reklamní prezentaci …more
Abstract:
This paper introduces to marketing communication, its history and its future development. In the theoretical part, it describes selected tools of marketing communication, the communication process thus how advertising is perceived by the public and what methods can be used to attract potential buyer’s attention. These theoretical findings were of practical use to a particular advertising presentation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní