Bc. Sandra Ratajová

Bachelor's thesis

Influencer jako progresivní prvek moderní marketingové komunikace

Influencer as a progressive element of modern marketing communication
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na influencer marketing a jeho přínos pro firmy. Primárním cílem této práce je tedy zjistit přínosy influencerů firmám, zda je tento způsob propagace měřitelný a zhodnotit jaké faktory je důležité sledovat při výběru influencera ke spolupráci. V teoretické části je popsáno jak funguje marketingová komunikace, komunikační a marketingový mix a co znamená influencer marketing …more
Abstract:
This bachelor's thesis focuses on influencer marketing and its benefits for companies. The primary goal of this work is to find out the benefits of influencers, whether this method of collaboration is measurable and to evaluate what factors are important to monitor while choosing an influencer for the cooperation. The theoretical part describes how marketing communication works, the communication and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 11. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2023
  • Supervisor: Ing. Jan Mastný
  • Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.