Sportovní sponzoring jako marketingový nástroj komunikačního mixu firmy – Petr Kiss
Petr Kiss
Master's thesis
Sportovní sponzoring jako marketingový nástroj komunikačního mixu firmy
Sport's sponsorship as the marketing tool of the firm's communication mix
Abstract:
Předmětem diplomové práce je analýza účinnosti sportovního sponzoringu jako jednoho z marketingových nástrojů komunikačního mixu firmy DEKTRADE, a. s., která je hlavním sponzorem cyklistického týmu. K lepšímu objasnění pojmu a funkcí sponzoringu sportu práce nejprve nahlíží na sport jako marketingové odvětví, definuje sponzoring z ekonomického a právního hlediska, mapuje jeho vývoj, představuje možnosti …moreAbstract:
The main subject of my diploma work is the analysis of the sport's sponzorship effectivity as one of the implement of the firm's communication mixt. This is made for the firm DEKTRADE inc., which is the main sponsor of the cycling team. For better illustration of the sponzorship's function in sports the work is firstly focusing on sports as a marketing branch, then defines sponzorship from the economic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2007
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/15231
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2009
- Supervisor: Pavel Král
- Reader: Zuzana Lomská
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/15231
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
Communication Mix of Specified Company
Martina Adamcová -
Marketingový komunikační mix vybraného hotelu
Linar Saliamov -
Marketingový komunikační mix pro nově vzniklý podnik
Lukáš Sajvera -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku v závislosti na změnách jeho marketingového mixu
Renata Abulaesova -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku v závislosti na změnách jeho marketingového mixu
Helena Plívová -
Optimization of influencer marketing as a part of the communication mix
Ema Procházková