Kryštof Pearse
Bachelor's thesis
Marketingová komunikace - product placement
Marketing communication - product placement
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje problematice nástroje marketingové komunikace, kterým je product placement, jenž zaznamenal velký vývoj v posledních desetiletích. Hlavním cílem této práce je zjistit účinnost product placementu a jak působí na diváka při sledování audiovizuálního díla. Dílčími cíli je podrobná analýza product placementu v rámci vybraného audiovizuálního díla, vyhodnocení výsledků marketingového …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the issues of the tool of marketing communication, that of product placement, which has been developing over the last few decades. The main goal of this thesis is to assess the effectivness of product placement and how the viewer is influenced when watching a cinematographic work. The secondary goals include a precise analysis of a chosen audiovisual work; evaluation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 3. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 16. 5. 2023
- Supervisor: Ing. Jan Huml
- Reader: Tereza Šímová, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PEARSE, Kryštof. \textit{Marketingová komunikace - product placement}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2023. Available from: https://theses.cz/id/azs2kp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Roman Šimr -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech (Reality Marketing - marketingová komunikace vybraného produktu)
Lucie Kratochvílová -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech – entertainment marketing (projekt dramaturgie, produkce a marketingové komunikace eventu)
Kamila Urbánková -
Marketingová komunikace a síťová média (elektronický marketing)
Adéla Řetovská -
Politický marketing - marketingová komunikace konzervativních evropských stran
Tomáš Jahn -
Integrovaná marketingová komunikace - využití a propojení jednotlivých nástrojů komunikace v praxi
Rustam Galeev
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights