Inkluzivní vzdělávání žáka s Aspergerovým syndromem v základní škole – Mgr. Bc. Kateřina Čelůstková
Mgr. Bc. Kateřina Čelůstková
Master's thesis
Inkluzivní vzdělávání žáka s Aspergerovým syndromem v základní škole
Inclusive education of pupil with Asperger syndrome at primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků s Aspergerovým syndromem v základní škole. Popisuje a analyzuje proces inkluzivního vzdělávání. Obsahuje tři teoretické části a jednu část praktickou. První kapitola popisuje poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom, možnosti diagnostiky spektra autistických poruch, charakteristické projevy autismu a triádu problémových oblastí. Druhá kapitola shrnuje …moreAbstract:
The Diploma thesis deals with inclusive education of pupil with Asperger syndrome at primary school. It descibes and analyses process of inclusive education. The thesis contains three theoretical parts a one practical part. The first chapter describes autism, the Asperger syndrom, possibilities of diagnostics of autism, characteristic finds alias triad of problem Asperger syndrome. The second chapter …moreKeywords
autismus Aspergerův syndrom inkluzivní vzdělávání diagnostika žák individuální vzdělávací plán kazuistika intaktní základní škola podpůrná opatření asistent pedagoga autism Asperger syndrome inclusive education diagnostics pupil individual education plan casuistry mainstream primary school supporting instruments support learning teacher
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/y1jj1/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 5. 2016
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
The function of the primary school in rGyalrong Tibetan areas
Wengmu SANGLANG -
Developing a guidline for Sri Lankan primary school teachers to support children with ADHD traits
Kanchana Rukmali Menikdiwela