Michal Jedlička

Master's thesis

Analýza marketingové komunikace na bankovním trhu a segmentace spotřebitelů v ČR

Analysis of Marketing Communication in the Banking Sector and Segmentation of Consumers in the Czech Republic
Abstract:
Význam bankovního trhu v moderním světě stále roste a v důsledku navyšující se konkurence je i marketingová komunikace bank čím dál intenzivnější. Diplomová práce se zabývá jak analýzou komunikačních nástrojů bank, vyhodnocením úspěšnosti a srovnáním efektivity jejich komunikace, tak i segmentací a targetingem spotřebitelů bankovních produktů v České republice. Provedení segmentace umožňuje lépe pochopit …more
Abstract:
The importance of the banking sector keeps growing in the modern world, and the marketing communication of banks intensifies as competition heightens. The diploma thesis covers not only the analysis of communication tools of banks, evaluation and comparison of the effectivity of their communication, but also segmentation and targeting of consumers of banking products in the Czech Republic. Conducting …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 9. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2016
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Petr Král

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/49831