Mgr. Soňa Hýblová

Master's thesis

Využití metody The Question Formulation Technique k rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti u žáků v primárním vzdělávání

Use of the Question Formulation Technique to Develop Reading Literacy in Primary Education
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení žáků prvního stupně základních škol prostřednictvím metody The Question Formulation Technique. Tato metoda vznikla pod záštitou americké organizace The Right Question Institute s cílem rozvíjet u žáků dovednost klást otázky, kriticky myslet a budovat zodpovědnost a nadšení ze svého učení. Teoretická část práce vymezuje …more
Abstract:
This thesis focuses on the development of reading literacy and critical thinking in primary school students through The Question Formulation Technique. This method was developed under the auspices of The Right Question Institute, an American organization, to develop students' questioning skills, critical thinking, and building responsibility and enthusiasm for their learning. The theoretical part of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Lucie Grebíková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta