Analýza datové stopy zákazníka a dosahování konverzních cílů webu – Jaromír Kaláb
Jaromír Kaláb
Master's thesis
Analýza datové stopy zákazníka a dosahování konverzních cílů webu
Analysis of Customer Data Tracks and Achieving Conversion Goals Site
Abstract:
Cílem práce je prakticky ověřit, jak může sledování datové stopy zákazníka přinést lepší naplnění konverzních cílů konkrétního e-shopu a jak lze při konstantních marketingových nákladech dosáhnout vyšších konverzí. Práce porovnává dva uplatňované přístupy v segmentu flash sale a na základě analýzy chování zákazníků vyhodnocuje, zda je pro konkrétní portál vhodné zůstat u jeho uzavřenosti, nebo jej …moreAbstract:
The aim of the thesis is to verify how the tracking of a customer data can meet the conversion goals of a particular e-shop better and how to achieve higher conversion rate at constant marketing costs. The thesis compares two approaches to the flash sale and analyzes whether it is appropriate for a particular portal to remain closed or to open it which is based on a customer behavior analysis. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71463
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2017
- Supervisor: Tomáš Kincl
- Reader: Jiří Přibil
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71463
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Internet Marketing
Irina Islentieva -
Internet Marketing
Martina Polková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Internetový marketing na YouTube - video marketing
Eduard Karapetyan -
Komunikační plán vybrané společnosti se zaměřením na internetový marketing a marketing na sociálních sítích
Lucie ZIEBOVÁ -
Internetový marketing vybraného subjektu
Tereza Gajanová -
Internetový marketing v praxi
Erika Einšpieglová -
Internetový marketing
Filip Blahout