Schwa, its Perception and Implementation by Czech Speakers of English – Daniel KOPITZ
Daniel KOPITZ
Bachelor's thesis
Schwa, its Perception and Implementation by Czech Speakers of English
Schwa, its Perception and Implementation by Czech Speakers of English
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the English vowel schwa, its perception and implementation, especially by Czech students of English. It also provides information about the main factors influencing the perception and acquisition of the second language. The practical part of the thesis, focusing on the students with their level of English being pre-intermediate, intermediate and advanced, is based on …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá anglickou samohláskou schwa, její percepcí a implementací zejména u českých studentů angličtiny, ale také způsoby a faktory ovlivňující vnímání a učení se druhého jazyka. Praktická část práce, zaměřující se na skupinu českých studentů na úrovní mírně pokročilých, středně pokročilých a pokročilých v anglickém jazyce, je založena na hypotézách o možných chybách studentů při …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 3. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Lucie Bártová Vopravilová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KOPITZ, Daniel. Schwa, its Perception and Implementation by Czech Speakers of English. Ostrava, 2019. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Využití překladu ve výuce angličtiny jako druhého jazyka
Kateřina DOČEKALOVÁ -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Lingvistické prvky Angličtiny jako druhého jazyka: Průzkum rodilých mluvčích Německého jazyka
Caroline OTTOVÁ -
Lingvistické prvky angličtiny jako druhého jazyka v Nizozemí: Průzkum mezi Nizozemskými mluvčími
Petr ŠTĚPNIČKA -
Hraní rolí jako prostředek zpřístupnění výuky jazykových funkcí dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ)
Gabriela Mühlfeitová -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Podpůrné učební materiály z předmětu český jazyk pro program
Martina Pavelková