Elias Salim
Bachelor's thesis
Marketingová komunikace - product placement
Marketing communication - product placement
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je stanovit účinnost product placementu, jako jednoho z nových marketingových nástrojů, a jeho působnost na krátkodobou paměť diváka. Dalším cílem je stanovení schopnosti diváka reagovat na product placement při sledování pořadu. Dílčím cílem práce je identifikace product placementu ve všech osmi dílech pořadu Svatba na první pohled a vyčíslení celkového …moreAbstract:
The main goal of the bachelor's thesis is to determine the effectiveness of product placement, as one of the new marketing tools, and its impact on the short-term memory of the viewer. Another goal is to determine the viewer's ability to respond to product placement while watching the show. The partial goal of the work is to identify the product placement in all eight episodes of the show Wedding at …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 3. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SALIM, Elias. \textit{Marketingová komunikace - product placement}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/clkbpx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Roman Šimr -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech (Reality Marketing - marketingová komunikace vybraného produktu)
Lucie Kratochvílová -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech – entertainment marketing (projekt dramaturgie, produkce a marketingové komunikace eventu)
Kamila Urbánková -
Marketingová komunikace a síťová média (elektronický marketing)
Adéla Řetovská -
Politický marketing - marketingová komunikace konzervativních evropských stran
Tomáš Jahn -
Integrovaná marketingová komunikace - využití a propojení jednotlivých nástrojů komunikace v praxi
Rustam Galeev
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights