Analýza slovních spojení z perspektivy řečových dovedností v učebnicích angličtiny pro začátečníky – Bc. Kristýna Hrabalová
Bc. Kristýna Hrabalová
Bachelor's thesis
Analýza slovních spojení z perspektivy řečových dovedností v učebnicích angličtiny pro začátečníky
Analysis of Collocations from the Point of View of Language Skills as Presented in Elementary English Coursebooks
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou slovních spojení z hlediska řečových dovedností. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Cílem práce je zjistit nejběžnější slovní spojení vyskytující se v učebnicích pro elementární úroveň a jejich výskyt ve cvičeních a aktivitách zaměřených na rozvoj jazykových dovedností. Teoretická část se zaměřuje na všeobecné rozdělení slovních spojení …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with an analysis of collocations from the point of view of language skills. The aim of the thesis is to find out the most common collocations occurring in elementary textbooks and their presence in exercises and activities aimed at language skills development. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part focuses on general division …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bb9yj/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HRABALOVÁ, Kristýna. \textit{Analýza slovních spojení z perspektivy řečových dovedností v učebnicích angličtiny pro začátečníky}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/d2fj7k/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Přítomnost idiomů v učebnicích angličtiny pro druhý stupeň základních škol a dospělé začátečníky: analýza učebnic
Zuzana Kučerová -
The Evaluation of an English Coursebook (Project 4, 4th Edition) with a Focus on Language Skills
Dagmar Tvrdíková -
Young Learners Developing English Language Skills Using Duolingo
Alžběta Kučerová -
Intensive Language Courses – Development of the Four Primary Language Skills through Multiple Intelligences Theory
Tomáš Andrášik -
The process of setting goals with a focus on developing language skills
Martina Karpetová -
Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka na 2. stupni základní školy
Michaela Trnová -
Analýza vybraných učebnic bulharštiny pro cizince
Jana Sainerová -
Analýza rozdílů v psaní na papír versus psaní na digitalizační displej
Ivo Plaček