Tereza Hofmanová

Bachelor's thesis

Politický marketing: Analýza marketingové strategie Baracka Obamy před prezidentskými volbami 2008

Political marketing: Analysis of the marketing strategy of Barack Obama before the presidential elections 2008
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje volební kampaň Baracka Obamy před americkými prezidentskými volbami 2008. První dvě kapitoly práce se zabývají teoretickými východisky politického marketingu. Třetí kapitola čtenáři přibližuje specifika amerického volebního systému, která ovlivňují předvolební kampaně kandidátů na prezidenta. Kapitola čtvrtá se pak podrobně věnuje marketingové stránce Obamovy předvolební …more
Abstract:
The bachelor thesis analyses Barack Obama's pre-election campaign before the American presidential elections 2008. The first two chapters deal with theory of political marketing. The third chapter describes the specifics of American election system, which influence the pre-election campaign of the presidential candidates. The fourth chapter deals with the marketing aspects of Obama's pre-election campaign …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 6. 2009
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Ondřej Tyl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/15981

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod