Politický marketing: Analýza marketingové strategie Baracka Obamy před prezidentskými volbami 2008 – Tereza Hofmanová
Tereza Hofmanová
Bachelor's thesis
Politický marketing: Analýza marketingové strategie Baracka Obamy před prezidentskými volbami 2008
Political marketing: Analysis of the marketing strategy of Barack Obama before the presidential elections 2008
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje volební kampaň Baracka Obamy před americkými prezidentskými volbami 2008. První dvě kapitoly práce se zabývají teoretickými východisky politického marketingu. Třetí kapitola čtenáři přibližuje specifika amerického volebního systému, která ovlivňují předvolební kampaně kandidátů na prezidenta. Kapitola čtvrtá se pak podrobně věnuje marketingové stránce Obamovy předvolební …moreAbstract:
The bachelor thesis analyses Barack Obama's pre-election campaign before the American presidential elections 2008. The first two chapters deal with theory of political marketing. The third chapter describes the specifics of American election system, which influence the pre-election campaign of the presidential candidates. The fourth chapter deals with the marketing aspects of Obama's pre-election campaign …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/15981
Thesis defence
- Date of defence: 30. 6. 2009
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Ondřej Tyl
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOFMANOVÁ, Tereza. \textit{Politický marketing: Analýza marketingové strategie Baracka Obamy před prezidentskými volbami 2008}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2008. Available from: https://theses.cz/id/dplygo/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/15981
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Internet Marketing
Irina Islentieva -
Internet Marketing
Martina Polková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Internetový marketing na YouTube - video marketing
Eduard Karapetyan -
Komunikační plán vybrané společnosti se zaměřením na internetový marketing a marketing na sociálních sítích
Lucie ZIEBOVÁ -
Internetový marketing vybraného subjektu
Tereza Gajanová -
Internetový marketing v praxi
Erika Einšpieglová -
Internetový marketing
Filip Blahout