Ztvárnění sluchových poruch ve zvukové složce AV díla – Vojtěch Cibulka
Vojtěch Cibulka
Bakalářská práce
Ztvárnění sluchových poruch ve zvukové složce AV díla
Representations of Hearing Impairments in the Film Soundtrack
Anotace:
Práce se věnuje problematice zvukového ztvárnění sluchových poruch v audiovizuální tvorbě. První část práce uvádí čtenáře do širšího kontextu sluchového hendikepu v rámci vývoje a současného stavu kinematografie. Další kapitola se zaměřuje na audiologické poznatky o sluchových poruchách. Následuje představení konceptu point of audition a subjektivních transformací jako klíčových prvků při tvůrčí práci …víceAbstract:
This thesis focuses on the question of hearing impairments‘ representation in film soundtrack. First part of the thesis presents the broader context of hearing disability in the history of filmmaking and contemporary cinema. Next chapter outlines the related information from the field of audiology. The thesis then presents the point of audition and subjective transformation as key concepts in the artistic …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
zvuková tvorbaKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
poruchy sluchuKlíčová slova
hluchotaKlíčová slova
filmová teorie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 8. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18113
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 9. 2022
- Vedoucí: Jan ČENĚK
- Oponent: Marek HART
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 8. 4. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Zvuková tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Zvuková dramaturgie ve filmu Alphaville Jean-Luc Godarda
Nicolas Henry Atcheson -
Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu
Tomáš Jiřička