Bc. Daria Somova

Master's thesis

Budování značky v prostředí nadnárodní společnosti pro lokální trhy

Building an International Brand in the Local Market
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje problematice budování globální značky na lokálních trzích. Práce se zabývá takovými aspekty, jako předmět marketingové komunikace, tvorba značky, její internacionalizace, a faktory, které na tento proces působí, mezi něž patří kulturní odlišnosti, vývoj generací a jiné ekonomické a sociální faktory. Velká pozornost je věnována značkám vytvářejícím globální životní styl …more
Abstract:
This diploma thesis is focused on the issue of building a global brand in local markets. Such aspects as marketing communications, brand building and brand management in the global environment are being discussed. This thesis is also dedicated to the brand being influenced by economic, cultural and sociological causes, as well as to the impact of generations and their purchasing behavior. Furthermore …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2016
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: PhDr. Adolf Vodrážka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní