Josef Tischler

Bachelor's thesis

Vliv influencera na rozhodování a volbu destinace - Intention behaviour gap

The impact of influencer on decision-making and destination choice - intention behavior gap
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl lépe porozumět pojmům „influencer marketing“ a „intention-behavior gap“ v případě výběru destinace pro dovolenou, prozkoumat vliv influencera na rozhodovací proces a zjistit jaké faktory způsobují vznik mezery mezi prvotním záměrem a skutečným chováním, tedy proč se lidé nakonec rozhodnou cestu do určité destinace nerealizovat, i když to byl jejich původní záměr. Tento …more
Abstract:
The bachelor thesis aims to provide a better understanding of the terms "influencer marketing" and "intention-behavior gap" in the case of holiday destination choice, to examine the impact of the influencer on the decision – making process and to find out what factors cause the formation of the intention-behavior gap, i.e. why people end up making a different decision than they originally intended …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 1. 2024
  • Supervisor: Martin Vaško
  • Reader: Zdenka Petrů

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91633