Mgr. Anastasia Andreeva

Master's thesis

The ethical issues in marketing communication

The ethical issues in marketing communication
Abstract:
Účelem této práce je analyzovat dopad etiky v marketingové komunikaci na důvěru a loajalitu zákazníků. Výzkumnou otázkou příspěvku je analyzovat, zda soulad s etickými normami znamená nízkou míru podnikatelského rizika. Důležitost etiky marketingové komunikace bude zvážena na příkladu společnosti Mars, Incorporated. Proč Mars? Společnost Mars, Incorporated byla uznána Ethisphere Institute, světovým …more
Abstract:
The purpose of writing this thesis is to analyse the impact of ethics in marketing communication on trust and loyalty of customers. Research question of the paper is to analyse if compliance with ethical standards means a low degree of entrepreneurial risk. The importance of the ethics of marketing communications will be considered on the example of Mars, Incorporated. Why Mars? Mars, Incorporated …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2021
  • Supervisor: Ph.D. Vadim Semenenko, MBA
  • Reader: prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní