Snové sekvencie vo filmoch bratov Coenovcov – Šimon Kucka
Šimon Kucka
Bakalářská práce
Snové sekvencie vo filmoch bratov Coenovcov
Dream sequences in the films of the Coen brothers
Anotace:
Táto práca analyzuje použitie snových sekvencií vo filmoch Zmätky v Arizone (1987), The Big Lebowski (1998) a Barton Fink (1991) od scenáristického a režisérskeho dua, známeho ako bratia Coenovci. Práca sa opiera o texty zamerané na podobnosť snov a filmov a režijný štýl bratov Coenovcov. Skúma a analyzuje jednotlivé snové sekvencie vo vybraných filmoch, analyzuje ich filmovú reč a uvádza ich do kontextu …víceAbstract:
This paper analyzes the use of dream sequences in the films Raising Arizona (1987), The Big Lebowski (1998) and Barton Fink (1991) by the screenwriting and directing duo, also known as the Coen brothers. The work is based on texts with focus on the similarity between dreams and films, along with the directing style of the Coen brothers. It examines and analyzes individual dream sequences in selected …víceKlíčová slova
snové sekvenceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
sny
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 8. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18652
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 9. 2023
- Vedoucí: Jaroslav POZZI
- Oponent: Marek VAJCHR
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 3. 4. 2024 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program:
Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková
Název
Vložil
Vloženo
Práva