Ing. Tereza Báčová

Bachelor's thesis

Prostředky Public relations jako součást marketingu střední školy

Means of public relations as a part of marketing of high school
Abstract:
Každý subjekt v ziskovém či neziskovém sektoru, aby obstál v konkurenčním boji, by se měl v rámci své činnosti věnovat aktivitám PR a marketingové komunikaci. To platí i pro školy a školská zařízení, protože vzhledem k populačnímu vývoji a nárůstu počtu škol vzniká školám problém s úbytkem žáků hlásících se k jejich studiu. Tato práce si klade za cíl zjistit, jak střední školy s tímto problémem bojují …more
Abstract:
Every entity in the profit or non-profit sector should follow within the framework of its activities, in order to remain competitive, the activities of PR and marketing communications. This also applies to schools and educational establishments. Due to the populations development and the growth in the number of schools there is a problem with the loss of school pupils reporting to their studies. This …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2009
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní