Erotika jako dramaturgický prvek ve filmu P.T. Andersona Hříšné noci – Savva Dolomanov
Savva Dolomanov
Bakalářská práce
Erotika jako dramaturgický prvek ve filmu P.T. Andersona Hříšné noci
Erotica as an Dramaturgy Element in P.T. Anderson Film Boogie Nights
Anotace:
Americký režisér Paul Thomas Anderson v roce 1997 natočil svůj druhý celovečerní film Hříšné noci. Film pojednává o kalifornském pornoprůmyslu 70. let. Nehledě na laciné téma filmu, Paul Anderson dokázal vytvořit mnohovrstevnaté dílo, ve kterém erotika není přítomna pouze jako atraktivní prvek, ale také jako prvek dramaturgický, který posouvá děj. Ve své bakalářské práci se budu zabývat analýzou tohoto …víceAbstract:
American film director Paul Thomas Anderson in 1997 made his second feature film Boogie Nights. Boogie Nights tells a story about porn industry in California of the 70s. Telling a story about cheap subject Paul Thomas Anderson put a few layers in the film where erotica works not only as an attraction for a viewer but as an element of dramaturgy structure which pushes the story up.Klíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
filmová dramaturgieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
erotický film
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 8. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/17982
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2022
- Vedoucí: Zdeněk HUDEC
- Oponent: Adam BROTHÁNEK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková