Stresory a kopingové stratégie v práci vysokoškolského učiteľa – Bc. Lukáš Lehotský
Bc. Lukáš Lehotský
Master's thesis
Stresory a kopingové stratégie v práci vysokoškolského učiteľa
Stressors and coping strategies in university teacher's profession
Abstract:
The thesis deals with stressors and coping strategies in university teacher`s profession. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes the characteristics of the university teacher`s profession with regard to the negative impacts related to work stress. Another section is focused on work stress from a psychological perspective. The key part of this chapter are stressors …moreAbstract:
Témou diplomovej práce sú stresory a kopingové stratégie v profesii vysokoškolských učiteľov. Teoretická časť je rozdelená do troch kapitol. Prvá kapitola sa zaoberá charakteristikou práce vysokoškolského učitela s ohľadom na jej negatívne dopady v oblasti pracovného stresu. Ďalšia pasáž je venovaná pracovnému stresu z psychologickej perspektívy, pričom jej kľúčovú časť predstavujú stresory v povolaní …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mu8o9/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Andragogy
Theses on a related topic
-
Analýza pracovnej záťaže
Veronika Barancová -
Styl rodinné výchovy a volba strategií zvládání stresu u dospívajících
Tereza ŠIMEČKOVÁ -
Stres, strategie zvládání a psychická kondice u zdravotnického personálu
Kateřina GLOMBKOVÁ -
Stres a duševní hygiena v manažerské praxi
Diana Hrčková -
Stres a jeho zvládání u účastníků zahraniční vojenské mise.
Radovan HONZEK -
Stres v učitelské profesi aneb stres z pohledu budoucích učitelů
Eva Jannová