Bc. Tereza Kramulová

Bachelor's thesis

Možnosti identifikace negativního vlivu reklamy na chování

Advertisement, its identifiction and impact on human behaviour
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou negativního vlivu reklam, role médií a kultu štíhlého těla v kontextu poruch příjmu potravy a obezity. Práce je založena na výzkumné sondě provedené na dvou cílových skupinách. První tvoří skupina respondentek s BMI odpovídajícím podváze či těžké podvýživě, druhou tvoří skupina respondentek s BMI odpovídajícímu nadváze či obezitě.
Abstract:
The bachelor thesis deals with problems of negative influence of advertisement, media roles and exposure to thin–ideal media in the context of eating disorders and obesity. The thesis is based on the empirical sonde which I have realized on two target groups – first group contains women whose BMI comes up to undernourishment and second group contains women whose BMI comes up to overweight or obesity …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2011
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní