Sebastian Kemel
Bachelor's thesis
Psychologie reklamy v politické kampani
The psychology of advertising in a political campaign
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá politickou kampaní z pohledu psychologie reklamy. V teoretické části práce rozebíráme obor aplikované psychologie, psychologii reklamy. Současně shrneme teoretické poznatky o propagaci a politickém marketingu. Praktická část bakalářské práce je věnována obsahové analýze předvolebních kampaní, vedených na sociální síti. Výstupem práce je výsledek analýzy voleb do Poslanecké …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the political campaign from the perspective of advertising psychology. In the theoretical part we discuss the field of applied psychology, advertising psychology. At the same time, we summarize the theoretical knowledge about advertising and political marketing. The practical part of the bachelor thesis is devoted to the content analysis of pre-election campaigns, conducted …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Tibor Brečka, MBA
- Reader: Lukáš Valeš, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme / field:
Economics and Management / Management with focus on psychology
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Roman Šimr -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech (Reality Marketing - marketingová komunikace vybraného produktu)
Lucie Kratochvílová -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech – entertainment marketing (projekt dramaturgie, produkce a marketingové komunikace eventu)
Kamila Urbánková -
Marketingová komunikace a síťová média (elektronický marketing)
Adéla Řetovská -
Politický marketing - marketingová komunikace konzervativních evropských stran
Tomáš Jahn -
Integrovaná marketingová komunikace - využití a propojení jednotlivých nástrojů komunikace v praxi
Rustam Galeev