Jaroslav Drga

Master's thesis

Návrh řízení problem managementu podle metodiky ITIL ve vybrané organizaci

A proposal to govern a problem managment using the methodology of ITIL in selected company
Abstract:
ITIL představuje v současné době silně rozšířenou metodiku pro řízení ICT služeb v korporátním prostředí. Celá metodika obsahuje 26 procesů v celkem 5 knihách popisující životní cyklus ICT služby. Jedním z procesů je také problem management zařazený do knihy Service operation. Tato diplomová práce si klade za cíl navrhnout komplexní model řízení problem managementu ve společnosti Vodafone Czech Republic …more
Abstract:
Nowadays, ITIL represents intensely extended methodology for managing ICT services in the corporate services. This whole methodology contains 26 processes in a total of 5 books covering the life cycle of ICT services. One of the processes is also a problem management which is arranged in the book of Service operation. The goal of this dissertation is to design a complex model for the problem management …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 2. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2015
  • Supervisor: Tomáš Bruckner
  • Reader: Marek Vodenka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/45198