Lucie Hamrlová

Master's thesis

Vliv influencer marketingu na nákupní rozhodování spotřebitele

Effect of influencer marketing on consumers´ purchase decision making
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématikou influencer marketingu, jakožto komunikačního nástroje, přičemž zkoumá a identifikuje jeho vliv na nákupní rozhodování spotřebitelů. Daná práce si v první řadě klade za cíl vyhodnotit, skrze jaké prostředky lze zvýšit nákupy daného produktu či služby za pomocí influencer marketingu. V druhé řadě práce zjišťuje dopad veřejně přiznané spolupráce influencerů na …more
Abstract:
This master thesis is concerned with the topic of influencer marketing as a communication tool, whereas it investigates and identifies its effects on consumers´ purchase decision making. The main goal of this thesis is to assess, which means can be used to increase purchase of given product or service using influencer marketing. Secondly the thesis investigates impact of publicly exposed cooperation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2020
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Monika Šrámková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79170