Aneta Černohorská

Bachelor's thesis

Prostředky marketingové komunikace pro vybranou cílovou skupinu – senioři

The Instruments of Marketing Communications for selected target group – Seniors
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá prostředky marketingové komunikace pro seniory. V teoretické části je popsána sama marketingová komunikace, komunikační mix a vztah seniorů k dílčím složkám. Následně je zde detailně rozebraná cílová skupina seniorů. Konkrétně jejich příjmy, výdaje, kriminalita, životní styl, vztah k informačním technologiím, nákupní zvyklosti. V neposlední řadě je zde popsán vývoj přístupu …more
Abstract:
This bachelors paper is focused on the instruments of marketing communications for seniors. The theoretical part describes marketing communications, communication mix and the relationship between seniors and each part of the communication mix. Then, there is a detailed description of the selected target group – seniors. This segment is described in terms of their income, spending, criminality, lifestyle …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Miroslav Dittrich

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní