Ing. Kristýna Nová

Bachelor's thesis

Hudba jako součást reklamy a nástroj k ovlivnění spotřebitele

Music as a Part of Advertising and a Tool to Influence Customers
Abstract:
Závěrečná práce je zaměřena na použití hudby v reklamě. Dále se zabývá možnostmi, které marketéři mají a omezeními, která by měli mít na zřeteli. V první kapitole jsou definovány pojmy, jež jsou dále v práci využívány. Dalších kapitoly obsahují tématiku komunikačního mixu a psychologie reklamy. Celý text obsahuje příklady z praxe pro jasnější představy o popisované problematice. Cílem práce je popis …more
Abstract:
The bachelor thesis describes how music can be used in advertising. All the possibilities and limitations that marketers should take into account are further depicted in the paper. In the first chapter, terms used further in the text are defined. In the following chapters, themes of marketing communications mix and psychology of advertising are focused on. The whole script contains examples from practice …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní