Predvolebná kampaň MUDr. Milana Cabrnocha do volieb do Európskeho parlamentu 5. a 6. júna 2009 – Bc. Eva Pilarčíková
Bc. Eva Pilarčíková
Master's thesis
Predvolebná kampaň MUDr. Milana Cabrnocha do volieb do Európskeho parlamentu 5. a 6. júna 2009
Election campaign of Dr. Milan Cabrnoch for the European Parliament elections on 5th and 6th june 2009
Abstract:
Diplomma work analyses the European Parliament pre-election campaign of Milan Cabrnoch in 2009. The work is based on the theory of second-order elections and the princilpes of political marketing. Work is divided into two parts – the preparation and realization of the campaign and its impact. For each of the parts there were created particular criteria based on the metod of operationalization. The …moreAbstract:
Práca analyzuje predvolebnú kampaň Milana Cabrnocha k voľbám do Európskeho parlamentu v roku 2009. Práca je zasadená do teoretického rámca teórie druhoradých európskych volieb a teórie politického marketingu. Obsahuje dve hlavné časti – prípravu a priebeh kampane a jej dopad. Pre každú časť boli za základe operacionalizácie vytvorené kritériá hodnotenia jednotlivých aktivít. Základnými kritériami pre …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e5qjw/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2010
- Supervisor: doc. PhDr. Petr Kaniok, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Vít Hloušek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PILARČÍKOVÁ, Eva. \textit{Predvolebná kampaň MUDr. Milana Cabrnocha do volieb do Európskeho parlamentu 5. a 6. júna 2009}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2010. Available from: https://theses.cz/id/iu4ltx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
International Territorial Studies / European Studies
Theses on a related topic
-
Limity politického marketingu
Aleš Procházka -
Teorie a praxe politického marketingu v ČR
Jan Šafařík -
Analýza komunikace hnutí "ANO 2011" na základě teorií politického marketingu a populismu
Martin URBANÍK -
Teorie a praxe politického marketingu
Lenka Vondráčková -
Optimalizace marketingového mixu prostřednictvím teorie her
Pavel Řepásek -
Analýza politického marketingu Andreje Babiše a politické hnutí ANO 2011
Marek DOLEŽAL -
Brand management v teorii politického marketingu
Ondřej Pavelek -
Politický marketing - teorie a praxe
Petr BOUŠKA