Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School – Mgr. Markéta Čechová
Mgr. Markéta Čechová
Master's thesis
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Abstract:
Diplomová práce zkoumá strategie učení cizímu jazyku a jejich využívání žáky na nižším stupni gymnázia. Hlavním cílem je odhalit, do jaké míry žáci strategie využívají a jestli jsou si toho vědomi. Teoretická část práce objasňuje účel strategií učení cizímu jazyku a jejich přínos k procesu učení. Uvedené dělení strategií učení cizímu jazyku vychází z klasifikace Rebeccy L. Oxford. Dále jsou zmíněny …moreAbstract:
The diploma thesis investigates language learning strategies; and the use of such strategies by learners in the lower grade of grammar school. The main aim is to reveal to what extent do learners use the strategies and if they are aware of the fact that they are using them. The Theoretical Part of the thesis clarifies the purpose of the language learning strategies and the contribution to the learning …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vgh2q/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2016
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Žákovské strategie k učení se ruskému jazyku
Apolena Procházková -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Autoregulace učení a strategie učení cizím jazykům v kontextu jazykového vzdělávání českých vojenských profesionálů
Jana Rozsypálková -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Investigating English language teachers’ language assessment literacy and conceptions of assessment in Mozambique.
Felizardo Armando Muianga -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová -
Language Acquisition: The Dominant Language of a Bilingual Child
Daniela Hilliard