Uvedení opery Perkmon a její význam pro podporu regionální identity Krušnohoří – Zuzana Bechyňová
Zuzana Bechyňová
Bachelor's thesis
Uvedení opery Perkmon a její význam pro podporu regionální identity Krušnohoří
The introduction of the opera Perkmon and its importance for supporting the regional identity of the Ore Mountains
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje projektu Trautzlovy umělecké společnosti, který připomíná osobnost významného teplického skladatele Josefa Wolframa a tím navazuje na zpřetrhané kořeny kulturní kontinuity. Cílem práce je popsat proces uvedení opery Perkmon, definovat její význam pro regionální identitu a zjistit motivace členů spolku Trautzlova umělecká společnost, která tento projekt zaštiťuje. S využitím …moreAbstract:
The bachelor's thesis is devoted to the project of Trautzl’s Art Company which commemorates the personality of the important composer from Teplice Josef Wolfram and thus follows the severed roots of cultural heritage. The thesis aims to describe the process of introducing the opera Perkmon, define its importance for the regional identity, and find out the motivations of Trautzl’s Art Company’s members …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/93599
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Vojtěch Kouba
- Reader: Ilja Šmíd
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93599
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Arts Management
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie a brand identita hudebního tvůrce
Nikola Svobodová -
Globální marketing a lokální kultura
Anna Kireeva -
Lokální kultura jakožto nástroj trvale udržitelného systému měst
Zdeňka Valečková -
Globální marketing a lokální kultura
Yaroslav Kerechanyn -
Globální marketing a lokální kultura
Yulia Savelyeva -
Globální marketing a lokální kultura
Denisa Bálková -
Globální marketing a lokální kultura
Kateřina Hásková -
Globální marketing a lokální kultura
Alena Skupinová