Bc. Kristýna Nová

Master's thesis

Marketingová komunikace hudebních skupin

Marketing Communication of Bands
Abstract:
Závěrečná práce se zabývá vztahy mezi technologiemi, hudební scénou a hudebním průmyslem a směřuje k vytvoření přehledu možností komunikace především nezávislých „rockových“ skupin v dnešní době. V první části se zabývám především historickým vývojem vydavatelsko-nahrávacího průmyslu a médií jako jsou televize a rádio. Následně popisuji možnosti marketingové komunikace hudebních skupin v online světě …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the relationship between technologies, music scene, music industry and it aims to create a list of communication options especially of independent "rock" bands today. The first part deals with the historical development of recording industry (labels) and the media such as TV and radio. Afterwards I describe the possibilities of marketing communication of bands in the online …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní