Využití psychologie reklamy v internetovém copywritingu – Bc. Veronika Líšková
Bc. Veronika Líšková
Master's thesis
Využití psychologie reklamy v internetovém copywritingu
Use of Psychology of Advertising in Digital Copywriting
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá možnosťami ovplyvňovania zákazníka v rámci internetového copywritingu. Teoretická časť je zameraná na štúdium odbornej literatúry o marketingovej komunikácii, psychológii a ovplyvňovaní v reklame. Praktická časť hodnotí praktické použitie persuázie v copywritingu vybraných značiek a je doplnená kvalitatívnymi rozhovormi s profesionálnymi textármi. Projektová časť sumarizuje …moreAbstract:
The diploma thesis analyzes the possibilities of influencing customers through internet copywriting. The theoretical part is focused on the study of professional literature on marketing communication, psychology and influence in advertising. The practical part evaluates the practical use of influence in copywriting of selected brands and is supplemented by qualitative interviews with professional copywriters …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2018
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LÍŠKOVÁ, Veronika. \textit{Využití psychologie reklamy v internetovém copywritingu}. Online. Master's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2018. Available from: https://theses.cz/id/jwzrw8/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Líšková, Veronika. Využití psychologie reklamy v internetovém copywritingu. Zlín, 2018. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Psychologia v marketingu a jej vplyv na spotrebiteľské správanie
Martin Vozník -
Internetový marketing na YouTube - video marketing
Eduard Karapetyan -
Online marketing prostřednictvím PPC reklamy ve vybrané firmě
Lukáš Štěpánek -
Online marketing vybrané firmy
Valerie Zrubecká -
Efektivní využití online marketingu v malých a středních podnicích;
Ondřej Rulf -
Online marketing v oblasti kultury se zaměřením na muzejní instituce
Ester Březinová -
Online marketing jako podpůrný kanál prodeje
Hana Sysová