Enis Saraçi

Master's thesis

An Analysis of the Editing of the film Samsara

Analýza střihu filmu Samsara

Abstract:
This thesis examines the editing of the feature film Samsara (2011) by Ron Fricke. Samsara is not a documentary with a traditional narrative; however, the film conveys a very emotional story on a gut level where the narrator is hidden. The methodology used relies on a neoformalist approach and Karen Pearlman's insights on rhythm in film editing. Based on this, an in-depth analysis of each segment of …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou střihové skladby v celovečerním filmu Samsara (2011) Rona Frickeho. Samsara není dokumentárním filmem s tradičním vyprávěním. Zprostředkovává velmi emotivní, niterný příběh, jehož vypravěč je divákovi skryt. Použitá metodologie se opírá o neoformalistický přístup a poznatky Karen Pearlmanové o rytmu ve filmovém střihu. Na jejím základě je provedena hloubková …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 8. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2023
  • Supervisor: Martin ČIHÁK
  • Reader: Tomáš DORUŠKA

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 10. 11. 2023 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna