Enis Saraçi
Master's thesis
An Analysis of the Editing of the film Samsara
Analýza střihu filmu Samsara
Abstract:
This thesis examines the editing of the feature film Samsara (2011) by Ron Fricke. Samsara is not a documentary with a traditional narrative; however, the film conveys a very emotional story on a gut level where the narrator is hidden. The methodology used relies on a neoformalist approach and Karen Pearlman's insights on rhythm in film editing. Based on this, an in-depth analysis of each segment of …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou střihové skladby v celovečerním filmu Samsara (2011) Rona Frickeho. Samsara není dokumentárním filmem s tradičním vyprávěním. Zprostředkovává velmi emotivní, niterný příběh, jehož vypravěč je divákovi skryt. Použitá metodologie se opírá o neoformalistický přístup a poznatky Karen Pearlmanové o rytmu ve filmovém střihu. Na jejím základě je provedena hloubková …moreKeywords
americká kinematografieKeywords
filmoví režiséřiKeywords
střihová skladbaKeywords
filmový rytmusKeywords
postmodernismusKeywords
analýzy filmových dělKeywords
filmový střih
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 8. 2023
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18530
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2023
- Supervisor: Martin ČIHÁK
- Reader: Tomáš DORUŠKA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SARA$\backslash$C CI, Enis. \textit{An Analysis of the Editing of the film Samsara}. Online. Master's thesis. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, Filmová a televizní fakulta. 2023. Available from: https://theses.cz/id/k2yiig/.
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 10. 11. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Film, Television and Photography / Střihová skladba
Theses on a related topic
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková