An Analysis of the Editing of the film Samsara – Enis Saraçi
Enis Saraçi
Diplomová práce
An Analysis of the Editing of the film Samsara
Analýza střihu filmu Samsara
Anotace:
This thesis examines the editing of the feature film Samsara (2011) by Ron Fricke. Samsara is not a documentary with a traditional narrative; however, the film conveys a very emotional story on a gut level where the narrator is hidden. The methodology used relies on a neoformalist approach and Karen Pearlman's insights on rhythm in film editing. Based on this, an in-depth analysis of each segment of …víceAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou střihové skladby v celovečerním filmu Samsara (2011) Rona Frickeho. Samsara není dokumentárním filmem s tradičním vyprávěním. Zprostředkovává velmi emotivní, niterný příběh, jehož vypravěč je divákovi skryt. Použitá metodologie se opírá o neoformalistický přístup a poznatky Karen Pearlmanové o rytmu ve filmovém střihu. Na jejím základě je provedena hloubková …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
střihová skladbaKlíčová slova
filmový rytmusKlíčová slova
postmodernismusKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmový střih
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 8. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18530
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 9. 2023
- Vedoucí: Martin ČIHÁK
- Oponent: Tomáš DORUŠKA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 10. 11. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Film, Television and Photography / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková