The Meaning of Large Companies' Corporate Social Responsibility for Enterprise Management, Economic Success and Social Balance in Globalising Europe – FH Martin Horst Walter SCHELBERG
FH Martin Horst Walter SCHELBERG
Doctoral thesis
The Meaning of Large Companies' Corporate Social Responsibility for Enterprise Management, Economic Success and Social Balance in Globalising Europe
The Meaning of Large Companies' Corporate Social Responsibility for Enterprise Management, Economic Success and Social Balance in Globalising Europe
Abstract:
In the company practice it is recognized increasingly that the economic success not only depends on the quality of the products, but also on the company image and its social acceptance. The so called triple bottom line captures an expanded spectrum of values and criteria for measuring organisational and societal success; economic, environmental and social. Wherever the new power called "corporate social …moreAbstract:
Firemní praxe dochází stále častěji k poznání, že ekonomický úspěch nezávisí pouze na kvalitě produkce, ale také na image firmy a její sociální přijatelnosti. Takzvaný trojitý pilíř zahrnuje široké spektrum hodnot a kritérií pro měření organizačního a společenského úspěchu; ekonomické, environmentální a sociální. Všude, kde je nová síla zvaná společenská odpovědnost firem všeobecně respektována, mají …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2008
Accessible from:: 17. 10. 2008
Identifier:
10711
Thesis defence
- Date of defence: 5. 12. 2008
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SCHELBERG, Martin Horst Walter. \textit{The Meaning of Large Companies' Corporate Social Responsibility for Enterprise Management, Economic Success and Social Balance in Globalising Europe}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics. 2008. Available from: https://theses.cz/id/k48fu8/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
SCHELBERG, Martin Horst Walter. The Meaning of Large Companies' Corporate Social Responsibility for Enterprise Management, Economic Success and Social Balance in Globalising Europe. Zlín, 2008. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 17. 10. 2008
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 17. 10. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomikyPlný text práce je k dispozici v elektronické podobě.
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Management and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and management / Management and economics
Theses on a related topic
-
Společenská odpovědnost firem jako nástroj onboardingu u malých a středních firem
Gabriela Antalová -
Společenská odpovědnost firem a sociální marketing
Anna Okorokova -
Společenská odpovědnost firem v odvětví automobilového průmyslu s důrazem na lidský kapitál
Caroline Mertlová -
Společenská odpovědnost firem v cestovním ruchu
Anton Sopkin -
Společenská odpovědnost firem – příklad společnosti ČSOB
Jakub Svoboda -
Společenská odpovědnost firem v bankovním sektoru a její využití v rámci HR marketingu
Anna Lidinská -
Vliv žen v managementu na společenskou odpovědnost firem: Aplikace na vybrané odvětví
Tomáš Pospíšil -
Společenská odpovědnost firem a její význam v současné společnosti
Renata Medřická