Postoje ke škole a vzdělávání dětí z dětského domova – Bc. Kateřina Jelínková
Bc. Kateřina Jelínková
Bachelor's thesis
Postoje ke škole a vzdělávání dětí z dětského domova
Children living in the orphanage and their attitude towards school and education
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá postoji, které zaujímají děti z vybraného dětského domova ke své škole a ke vzdělávání. Popisuje vývoj osobnosti dítěte, postoje, specifika chování dětí z dětských domovů, jejich potřeby a s nimi spojené bariéry ve vzdělávání i možnou intervenci. Přináší výsledky kvalitativního výzkumu, který ukazuje, jaké jsou reálné postoje dětí z dětského domova ke škole a vzdělávání, …moreAbstract:
This Bachelor’s thesis deals with the attitudes that children from a chosen orphanage haveto their school and education. It describes specific behavioural features of children from orphanages, the development of their personalities, attitudes, and needs including the associated educational barriers and possible intervention. The thesis brings the results of qualitative research, which shows the real …moreKeywords
dítě žák dětský domov ústavní výchova postoj škola edukace třídní klima školní klima sebehodnocení motivace dítě v riziku problém v chování porucha chování a emocí intervence child pupil orphanage institutional care attitude school education classroom climate school climate self-assessment motivation problematic behaviour child at risk behavioural and emotional disorder intervention
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zqn3k/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2018
- Supervisor: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Úzkostná porucha jako rizikový faktor pro rozvoj poruchy chování a emocí u dětí a mládeže
Michaela Bartošíková -
Specifika problémů v chování jedinců v Dětském domově
Renata Holcová -
Edukace žáků v riziku problému/poruch chování a mentálním postižením v inkluzivním procesu v základní škole.
Irena Floriánová -
Dítě s problémy v chování v předškolním vzdělávání
Adéla BERBROVÁ -
Komparace postojů ke školnímu vzdělávání dětí žijících v dětském domově a dětí žijících v rodině
Kateřina EHLOVÁ -
Etiketování žáků s problémy v chování v běžné základní škole
Irena Floriánová -
Principy inkluzivního vzdělávání v pojetí Montessori pedagogiky se zaměřením na žáky s problémy v chování
Jana Vlachová -
Rozvoj sociálních dovedností u žáka s problémy v chování na běžné základní škole
Eliška Matoulková